Lansat în toamna anului trecut, chatbot-ul ChatGPT a crescut rapid în popularitate și a ajuns să fie folosit de milioane și milioane de oameni. Prin definiție, un chatbot este o aplicație software dezvoltată în așa fel încât să imite o conversație de tip uman pe baza anumitor indicații. Practic, vorbim despre un sistem de inteligență artificială care poate conversa, poate genera text lizibil la cerere sau poate produce imagini și videoclipuri.
Inteligența artificială joacă un rol din ce în ce mai important în multe industrii, și numele importante de pe scena auto arătandu-și interesul în această direcție. General Motors este un exemplu foarte bun în acest sens, aceștia anunțând recent că își propun să integreze sistemul ChatGPT în viitoarele sale modele de serie. Americanii își doresc ca aplicația să funcționeze precum un asistent virtual, care să îl ajute pe șofer în anumite situații, potrivit Carscoops.
Integrarea aplicației pe mașinile celor de la General Motors este posibilă în contextul în care gigantul american colaborează deja cu Microsoft, unele modele ale GM integrând deja sistemul cloud Microsoft Azure.
Primele explicații în acest sens au venit de la Scott Miller, vice-președinte General Motors, care a spus că chatbot-ul ar putea fi folosit pentru a accesa informații esențiale despre mașină, informații care în mod normal se regăsesc în cartea tehnică. Astfel, șoferul ar putea primi informații despre semnificația unui anumit martor aprins în bord sau va putea primi o mână de ajutor pentru a știi ce are de făcut atunci când trebuie să schimbe o roată în caz de pană.
“ChatGPT va ajunge peste tot în cele din urmă, clienții putandu-se aștepta ca viitoarele lor vehicule să fie mult mai capabile și mai proaspete atunci când vine vorba despre tehnologiile emergente”, a mai declarat cu această ocazie Scott Miller.
Aplicația de inteligență artificială ar putea fi folosită și pentru a programa anumite funcții, precum deschiderea sau închiderea garajului cu un cod special sau pentru marcarea unor date în calendar.